ALLMÄNNA VILLKOR

 

KÖPVILLKOR

Om Lululia.se

 

Webbshoppen Lululia.se drivs av Marta du chateau A/S CVR: DK33146574. Lululia.se drivs under följande P-nummer: 1027905206

 

BETALNING

Lululia.se tar emot betalning med VISA, Visa Electron, Mastercard eller en avbetalningsplan i sammarbete med VIABILL. Vid betalning med kontokort dras beloppet först från ditt konto när varan skickas.

 

Lululia.se krypterar alla dina kortupplysningar med så kallat SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att obehöriga inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktioner. Vi värnar mycket om din och vår säkerhet.

 

LEVERANS

Lululias webbshop eftersträvar att leverera din beställning inom 1–3 vardagar. Vi har snabb leverans, och levererar som utgångspunkt från dag till dag. Dock har vi i perioder hög belastning på lagret, till exempel i förbindelse med REA, så det kan gå upp till 2–5 vardagar. Vi packar alla veckans dagar på lagret, och vår prioritet är snabb leverans.

 

Lululia.se företar sig leverans med Instabox och Budbee till mottagaren. Snabb leverans förutsätter att Instabox och Budbee uppfyller dag till dag leverans. Ifall det uppstår förseningar hos Instabo eller Budbee, kommer det vara tillsvarande försenad leverans i förbindelse med den förväntade leveranstiden. Lululia kan inte hållas ansvariga för förseningar hos Instabox eller Budbee. I tillfälle av försenade eller deciderat uteblivna leveranser skickar Lululia givetvis en ny leverans utan extra kostnad.

Observera: Om du inte hämtar ut ditt paket inom den angivna tiden hos transportören, kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Om detta händer tillkommer en hanteringsavgift på 99 SEK, som kommer att dras av från varans ursprungliga pris, och det återstående beloppet för din beställning kommer att återbetalas till den betalningsmetod du använde vid beställningen. Vi rekommenderar därför att du hämtar ut ditt paket. Om du inte har mottagit ett SMS från Instabox, Budbee eller DB Schenker på grund av felaktigt angivet mobilnummer eller e-postadress, kan du när som helst kontakta oss för att få trackinginformationen skickad igen inom tidsfristen, innan paketet skickas tillbaka.

Reklamation

Lululia.se ger 2 års reklamationsrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, som omfattar fabrikations- och materialfel som konstateras vid varans normala användning. Reklamationsrätten täcker inte fel, skador eller slitage som en direkt eller indirekt följd av fel användning, dåligt underhåll eller auktoriserat ingrepp. Reklamation över fel som uppstår vid speciell undersökning av varan ska meddelas till Lululia inom rimlig tid. Varan kan efterföljande returneras för reparation, ombyte eller efter avtal evt kreditering. I förbindelse med godkända reklamationer står Lululia för returomkostnader.

 

  • Om du vid mottagning av varan kan konstatera fel ska du kontakta Lululia.se.

 

REKLAMATION OCH RETUR

Vid fel, defekter, eller evt utebliven leverans kontaktas:

Info@lululia.se

Lululia.se

Virkelyst 66

7400 Herning

Varureturnering är också till denna adress. Bemärk att vi inte tar emot paket skickat med frimärke eller paket skickat till postombud. Retur av en order från vår webbshop Lululia.se ska skickas till ovannämnda adress.

 

Retur kan inte ske genom att neka mottagande av ett paket. När du har mottagit paketet kan du använda dig av vår returservice genom att boka din retur via Instabox eller Budbee. Du kan också välja att själv stå för returen t.ex. genom att gå ner till ett paketombud eller ett posthus. Vi rekommenderar att du alltid skickar returpaket med ett trackingnummer.

 

ÅTERBETALNING

I tillfälle av överenskomna prisreduktioner, returnerade varor eller förutbetalda varor som avbeställs innan avsändning ska där ske en hel eller delvis återbetalning av köpesumman. Återbetalning sker normalt alltid genom att återbetala pengarna till det betalningssätt du valt vid köpet.

 

OM DU ÅNGRAR ETT KÖP (ÅNGERRÄTT)

Du har 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen utgår 30 dagar efter den dag du;

  1. Har mottagit din vara
  2. Får den sista vara i fysisk besittning, när det rör sig om flera olika varor som beställts i en beställning, men har levererats separat.

Du har 30 dagars ångerrätt för varor som du ännu inte har tagit i bruk.

Du kan inte ångra ett köp genom att blott neka att ta emot varan.

 

RETUR

Du ska skicka din beställning till oss utan onödig försening, och senast 30 dagar efter att du tagit emot din beställning. Du ska stå för de direkta utgifterna i förbindelse med retur av varan. Vi rekommenderar att du bokar din retur via Instabox eller Budbee, då det både är billigt och försvarligt eftersom det ingår Track & Trace på paketet. Vid returnering är du ansvarig för att varan är packad försvarligt.

Du är ansvarig för varan fram till att vi åter är i besittning av varan.

Du bedjes likaså utfylla vår retursedel som skickas med din beställning, och därmed utfylla vilken vara du önskar att skicka retur. Om du önskar byta till en annan storlek ska du i stället göra en ny beställning. Du får efterföljande pengarna tillbaka för den returnerade varan. Se vår guide till retur här.

 

VAROR SOM ÄR UNDANTAGNA FRÅN ÅNGERRÄTTEN

Följande varutyper är undantagna för ångerrätten: Leverans av förseglade varor, som av hälsomässiga eller hygienmässiga orsaker inte är ämnade till att bli returnerade och där förseglingen är bruten efter leverans.

Du mister din ångerrätt om du:

  • Bryter förseglingen på varan, som av hälsomässiga eller hygienmässiga orsaker inte är ämnade att tas retur.

VARANS SKICK, NÄR DU SKICKAR DEN RETUR

Du häftar enbart för eventuell försämring av varans värde som kan vara orsakad av annan hantering än var som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och på annat sätt hur den fungerar. Med andra ord har du rätt att prova varan som man gör i en fysisk butik.

Om varan är använd utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som använd. Detta innebär att du vid ånger enbart får betalt en del, eller inget av köpbeloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde. För att få hela köpbeloppet tillbaka måste du alltså behandla varan som om du provar den i en fysisk butik. Du får alltså gärna prova den, men inte använda den.

ÅTERBETALNING AV INKÖPSBELOPPET

Du häftar enbart för eventuell försämring av varans värde, som orsakas av med hantering än vad som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som man gör i en fysisk butik.

PriceRunner köpgaranti

Få säkrat ditt köp upp till 50.000 kronor, om ett problem inträffar i förbindelse med ditt köp. Som medlem på PriceRunner får du alltid Köpgaranti hos oss. Denna service är gratis och gäller för alla registrerade användare på PriceRunner.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och har besökt oss via deras tjänst, kan du fortfarande säkra ditt köp genom Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att registrera dig inom en timme på deras hemsida. Det kostar ingenting och tar endast ett ögonblick. Få PriceRunner Köpgaranti idag.

PriceRunner Köpgaranti säkrar dig i tillfälle av skada på varan vid leverans, förstörd vara, om en vara fattas vid leverans, om du mottagit fel vara, om varan är skadad eller om leveransen helt uteblir. Kom ihåg att beställningen ska vara adresserad till dig som privatperson.

 

Du får enbart ersättning för den ekonomiska skadan du har lidit, anskaffningsomkostnader och fraktutgifter. Köpgarantin inkluderar alltså inte ersättning av andra direkta eller indirekta kostnader, förlust av värde eller utebliven inkomst.

Vid frågor kan du kontakta oss på Info@lululia.se eller på telefon +46 40 668 87 43